چطور یک رپورتاژ طلایی بنویسید؟

رپورتاژ طلایی رپورتاژی است که به شما کمک می کند تا کاربر به سایت وارد کنید.

رپورتاژ طلایی

رپورتاژ را مانند سایر محتوا می‌دانند در صورتی که با آن متفاوت است؛ در واقع این مقاله ترکیبی از سایر محتواهاست که اطلاعات با ارزشی به مخاطب می‌دهد. رپورتاژ می‌تواند توضیحی از یک محصول، آموزش و یا اطلاعاتی مانند سایر محتوا‌های وبلاگ باشد. آگهی تبلیغاتی متنی چه زمانی برای کاربر فرق دارد؟ زمانی که او را به سایت اصلی یعنی سایت شما می‌کشاند و او کنجکاو می‌شود تا بتواند به دنبال شما بیاید.

ویژگی‌های تاکیدی رپورتاژ طلایی

رپورتاژ طلایی هیچوقت هدف اصلی خودش که تبلیغات است را لو نمی‌دهد؛ در واقع مانند یک مامور مخفی عمل می‌کند. همه افراد می‌دانند که یکی از اهداف اصلی دادن این آگهی، تبلیغ کردن و گرفتن بک لینک است. اگر کارشناس محتوا متخصص باشد مقاله را باید طوری بنویسد که شما متوجه نشوید که هدف آن تبلیغ است. باید یک سری نکات در آن رعایت گردد که عبارتند از:

  •  خلاقانه باشد
  • دغدغه و مشکل مخاطب را حل کند
  • خیلی توضیح و فلسفی نباشد
  • مخاطب را تحریک کند که کاربر را به داخل سایت بکشد
  • لحن روانی داشته باشد
  • حداقل 700 کلمه باشد
  • لینک‌های مناسبی داخل آن قرار داده شود

چطوری رپورتاژ طلایی بنویسیم؟

رپورتاژ نوشتن کار خیلی خارق العاده ای نیست، شما باید یک مقدار خلاق و باهوش باشید. هم به فکر کاربر باشید و هم بفکر سایتی که می‌خواهد مشتری داشته باشد و لینک هم بگیرد. در گذشته تراکت‌هایی که در کوچه و خیابان می‌دیدید، حکم همان مقاله‎های تبلیغاتی امروزی را داشت. زمانی که داشتم تولید محتوا را تمرین می‌کردم به سراغ همان تراکت‌ها، روزنامه‌ها و نوشته‌هایی رفتم که قوه خلاقیت من را تحریک می‌کرد تا تیترهای مناسب بزنم. به شما پیشنهاد می‌کنم تا همین کار را انجام دهید و به جای تراکت از سایت‌هایی که قوی هستند استفاده کنید تا تیترهای جالب در ذهن تان پرورش پیدا کنند.

ترفندهای رپورتاژ

خیلی نوشتن به موضوعی که می‌خواهید در آ‌ن‌ رپورتاژ بزنید بستگی دارد. اگر دارید یک محصول را توضیح می‌دهید بهتر است در آن بگویید که چه مشکلاتی را حل می‌کند، چه کارایی دارد و چطور استفاده می‌شود. از طرفی اگر دارید متن ساده‌ای می‌زنید انتهای این متن کسب و کار مد نظر را غیر مستقیم معرفی کنید. طوری بنویسید که مخاطب احساس دلسوزی شما را درک کند و احساس نکند که هدف شما فقط تبلیغات است. کلمات هوش محتوایی را حتما در رپورتاژ به کار ببرید.

سخنی با صاحبان وب سایت

رپورتاژ یکی از عوامل اصلی و درست برای گرفتن کاربر و بک لینک است. اگر آن را جدی بگیرید و برای سایت تان رپورتاژ بزنید بازدهی خیلی خوبی برای شما خواهد داشت. حتی اگر کسب و کار خیلی بزرگی هم داشته باشید باز هم به آن احتیاج خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *