محتوا و اشتباهات رایج در آن

اشتباهات رایج محتوا

اشتباهات رایج در محتوا

تولید محتوا امروزه بیشتر از یک کسب و کار ساده است. چرا که محتوا در جنبه‌های مختلف از یک سایت تاثیر دارد. میزان ورود کاربر، میزان ماندن کاربر در سایت و همین طور نمایش در صفحات اولیه گوگل تماما به کیفیت تولید محتوا بستگی دارد. در این مقاله نگاهی به اشتباهات رایج در حوزه محتوا می‌اندازیم.

تولید محتوا صرفا یک مقاله نیست

خیلی از افراد هنوز هم با ماهیت کار محتوا آشناییت ندارند؛ آن‌ها گمان می‌کنند که تولید محتوا فقط یک سری مطالب هستند که داخل سایت بگذارند. در صورتی که گوگل اهمیت بالاتری به محتواهای کاربر پسند می‌دهد و ان‌ها را امتیاز بندی می‌کند. اگر شما به عنوان یک صاحب سایت یا محتوانویس به سراغ مقالاتی بروید که از کیفیت آن‌ها و یونیک بودن آن‌ها اطمینان ندارید در آینده نزدیک با خشم گوگل مواجه خواهید شد.

کپی کردن محتوا

بزرگ ترین اشتباهی که در این حوزه می‌توان انجام داد استفاده از محتواهای کپی شده است. این کا آسیب غیر قابل جبرانی به سایت شما می‌زند. تحت هیچ شرایطی به سراغ مقالات کپی و استفاده شده در دیگر سایت‌ها نروید. مهم نیست که یک مقاله را کاملا کپی می‌کنید یا این که بخشی از آن را، محتواهای کپی شده خط قرمز گوگل هستند.

خیلی از افراد به اشتباه فک می‌کنند که برای توضیح محصول می‌توانند از متن‌های نقد و بررسی دیگر سایت‌ها استفاده کنند در صورتی که این هم متن کپی محسوب شده و از ارزش سایت شما خیلی می‌کاهد.

تولید محتوا ارزان قیمت

یک سری از افراد که وب سایت خود را راه اندازی می‌کنند کیفیت تولید محتوا را فدای قیمت آن می‌کنند و هر چه محتواها را ارزان تر بخرند، احساس پیروزی بیشتری دارند. در صورتی که اگر محتواها بی کیفیت باشند چند برابر هزینه یک مقاله سئو شده مناسب به وب سایت آن‌ها ضربه خواهد زد. از این رو بیشتر به فکر نحوه تولید مناسب محتوا و همین طور اصولی که در آن به کار رفته است باشید تا قیمت آن، چون که اگر سایت تان به اصطلاح بگیرد چندین برابر میزان بودجه ای که برای مقالات خود گذاشتید، سود خواهید کرد.

نوشتن فقط برای کلمه کلیدی

شما برای تولید محتوا باید مانند یک بازیکن شطرنج عمل کنید. محتوا یا باید برای کلمه کلیدی باشد یا جلب رضایت کاربرد؛ اما محتوانویس و صاحب وب سایتی زیرک و باهوش است که محتوا را هم برای کاربر و هم برای گوگل بنویسد. در گذشته محتواها شامل یک سری کلمات کلیدی تکرار شونده زیاد بودند در صورتی که امروزه گوگل برای این که کلمه کلیدی را به آن بقابولانید مقاومت می‌کند. شما باید به صورت زیرکانه کلمه کلیدی را طوری که به متن بخورد در صفحه خودتان بگذارید تا هم لینک داخلی بسازید و هم کاربر در مقاله شما بماند. اگر برای این کار خودتان توانایی کافی ندارید از یک کارشناس تولید محتوا با تجربه کمک بگیرید تا بتوانید برای شما مقالات مناسب تولید کند یادتان باشد اگر روی محتوا سرمایه گذاری کنید ضرر نخواهید کرد.

ثریا مرادی

2 پاسخ در “محتوا و اشتباهات رایج در آن”

سلام ممنون از نظر خوبتون در روزهای آینده و در بهینه سازی محتوا، مقاله کامل‌تر میشه.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *