تولید محتوا، در حال حاضر به بخش خیلی مهم در دنیای آنلاین تبدیل‌ شده است. وب‌ سایت هایی که تولید محتوای خوبی دارند. همیشه جزء برترین‌ها به شمار می‌روند؛ چرا که در حال حاضر نه‌ تنها کاربر بلکه موتور جستجو اهمیت زیادی به تولید محتوای سایت شما می‌دهد.

عواملی که در مورد تولید محتوا وجود دارند زیاد هستند؛ اما یک سری نکاتی می‌باشند که اگر شما آن‌ها را رعایت کرده و جزء اولویت‌ها قرار دهید، می‌بینید که تا چه اندازه سایتتان می‌تواند پیشرفت کند و همین‌طور به خودش کاربران زیادی را جذب کند.

مهم‌ ترین نقشی که تولید محتوا در وب‌سایت ها دارد این است که کاربر را به مشتری تبدیل می‌کند. مهم نیست که شما در دسته خدماتی آموزشی و یا فروش محصولات فعالیت می‌کنید. اگر تولید محتوای خوب و استاندارد شده داشته باشید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به سودهای بی‌نهایتی رسیده و از رقبای خودتان جلوتر بزنید در ادامه می‌خواهم سه نکته مهم در تولید محتوا را به شما بگویم که اگر آن‌ها را در مورد سایت‌هایتان رعایت کنید می‌توانید خیلی ساده و راحت نتایج خوبی در صفحات گوگل بگیرید.

 

در تولید محتوا مخاطب از شما چه چیزی می‌خواهد ؟

اولین نکته‌ای که در تولید محتوا باید در نظر داشته باشید این است که محتوا و کاربر چه ارتباطی با هم دارند و کاربر از شما چه می‌خواهد محتوای شما باید برای کاربران جذاب باشد تا بتواند آن‌ها را در سایت نگه‌داشته و همین‌طور به آن‌ها کمک کند تا بدانید چطور و چگونه و از خدمات و محصولات شما استفاده کند پس اولین قدم برای‌اینکه بخواهید یک تولید محتوا را وارد کار کنید این است که شما به نیازهای کاربران تان پاسخ دهید در هر حوزه و در هر کسب‌وکاری یکسری نیازهایی وجود دارد که کاربران شما می‌خواهند به آن‌ها پاسخ دهید سعی کنید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

بی‌شمار روش برای این‌که شما به نیازهای مخاطبانتان پاسخ بدهید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را روی افراد مختلف پیاده‌سازی کنید زمانی‌که شما به نیازهای کاربران تان پاسخ می‌دهید آن‌ها به خدمات شما علاقه‌مند شده و همین‌طور به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی ساده و راحت از محصولات یا خدماتشان به آن‌ها ارائه دهید.

 

انتخاب تیتر جذاب

تیترها درواقع تابلوهای تولید محتوا هستند که می‌توانند افراد را به سمت مطلبی که شما نوشته جذب کنند؛ ازاین‌رو اگر شما می‌خواهید که محتواهای تان خواننده زیادی داشته باشد و همین‌طور ترافیک سایتتان بیشتر شود حتما باید از تیترهای جذاب استفاده کنید یک تیتر جذاب نه‌تنها به بازخورد تولید محتوای شما کمک کرده بلکه جزء استانداردهای سئو هم می‌باشد. تیتر نویسی می توانید به روش های مختلفی انجام شود؛ اما یک سری اصول کلی درباره آن ها وجود دارد که بهتر است رعایت شوند. تولید و طراحی تیتر جذاب برای نوشته‌ها تا حد زیادی به تجربه و هوش محتوایی نویسنده آن هم بستگی دارد.

برای نوشتن تیترهای زیبا می‌توانید یک سری نکات و عوامل را رؤیت کنید که در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم این موارد عبارت‌اند از:

  • تیتر شما باید اندازه باشد نه خیلی کوتاه نه خیلی بلند
  • کلمه کلیدی اصلی در آن به کار رود
  • از اعداد در آن استفاده شود
  • کلمات جالب در آن به کار رود
  • استفاده از پرسش های سوالی
  • در نظر گرفتن نیاز کاربر
  • استفاده از کلمات تحریک کننده

از تصاویر استفاده کنید

نکته بعدی که می‌خواهم به شما بگویم این است که سعی کنید از تصاویر استفاده کنید. تصاویر به شما کمک می‌کند که کاربر را به سمت خودتون جذب کنید. درمورد محتوا نویسی و تولید محتوا اگر شما می‌خواهید که محتوا را به‌صورت متنی تولید کنید، باید حتما در آن تصویر به کار ببرید؛ چراکه تصاویر با کاربران ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را برای خواندن بیشتر مطالب تشویق می‌کند.

سعی کنید از تصاویر مرتبط با مطلبی که می‌خواهید استفاده کنید و همین‌طور بدانید که چطور و چگونه می‌توانید با تصاویر جذاب کاربر را به سایر مطالب سایتتان جذب کنید. شما می توانید هم از سایت های خارجی برای مطالب تان، تصاویری پیدا کنید و هم این که می توانید از یک طراح یا گرافیست برای طراحی عکس هایتان بهره بگیرید. اگر می خواهید که حرفه ای کار کنید بهتر است روش دوم را انتخاب نمایید. در مورد تصاویر سایت هم بخشی برای سئو آن وجود دارد که در ایندکس یا شناخته شدن تصاویر سایت تان تاثیر زیادی دارد. حتما مطالب و موارد مربوط به آن را هم لحاظ کنید.