قبل از شروع هر چیز باید بدانیم محتوا چیست؟ برای مثال شما یک زمین کشاورزی دارید و می خواهید روی آن محصول بکارید؛ زمین کشاورزی نماد سایت است و بذر هایی که قرار است روی آن کاشته شوند، محتوا است. یعنی شما می خواهید سایت خود را با محتوا پربارتر کنید. شما برای این که در کار خود موفق باشید به تبلیغات نیاز دارید؛ گوگل یکی از بسترهایی است که شما می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. تولید محتوا کار آن چنان سختی نیست؛ شما می توانید با داشتن علاقه به این حرفه و البته رعایت چند نکته مهم، محتوا نویسی را یاد بگیرید.

 

نکات کلیدی و مهم در تولید محتوا

برای این که یک محتوا یونیک تولید کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید؛ در غیر این صورت کار شما مفید و خوب نخواهد بود.

 

  1. شناخت مخاطب

اگر مخاطب خود را خوب بشناسید؛ یعنی از نیاز ها و خواسته های افراد باخبر باشید، راحت تر می توانید برای آن ها محتوا تولید کنید.

 

  1. استفاده درست از کلمه کلیدی

کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار موثر است؛ یعنی اگر شما از کلماتی استفاده کنید که مردم آن ها را بیشتر سرچ می کنند، موفق تر خواهید بود.

شما باید از کلمه کلیدی به اندازه استفاده کنید؛ اگر از کلمه کلیدی خیلی کم یا خیلی زیاد استفاده کنید، محتوا شما مفید نخواهد بود. این مورد یکی از ضروری ترین نکات مهم در تولید محتوا است که باید آن را انجام دهید.

 

  1. نقشه محتوا

برای این که محتوا را بهتر بنویسید، می توانید از نقشه محتوا استفاده کنید؛ برای این کار باید روی یک برگه موضوع خود را نوشته و تمام تیترهایی که می خواهید در مورد آن مطلب بنویسید را یادداشت کنید. با این راه حل، راحت تر می توانید محتوا خود را تولید کنید.

 

  1. تحقیق درمورد آن موضوع

برای این که موضوع خود را به نحو احسنت بنویسید، ابتدا باید در مورد آن موضوع تحقیق کنید؛ یعنی درمورد آن موضوع در گوگل سرچ کنید و نکات مهم آن را به خاطر بسپارید؛ البته متن محتوا شما اصلا نباید شبیه متن محتوا های دیگر باشد.

 

 

 

  1. تمرکز روی موضوع اصلی

یکی از نکات مهم در تولید محتوا این است که از بحث دور نشوید؛ یعنی چیز هایی که می نویسید، به موضوع اصلی مربوط باشد. با این کار گوگل امتیاز بیشتری به شما خواهد داد.

 

  1. از محتوا های کپی شده استفاده نکنید

اگر از مطالب و نوشته های دیگر سایت ها کپی کنید، این کار باعث می شود تا رتبه شما در گوگل پایین بیاید؛ گوگل یک ربات باهوش است، که می تواند مطالب کپی شده را با هم تطبیق بدهد. پس سعی کنید مطالب جدید بنویسید.

 

  1. شروع خوبی داشته باشید

شروع خوب یکی از نکات مهم در تولید محتوا است؛ شما با یک شروع خوب می توانید کاربران را به متن خود جذب کنید و این کار باعث می شود که افراد از همان سایت برای موضوع های مشابه استفاده کنند. شما می توانید با پرسیدن یک سوال محتوا خود را شروع کنید.

 

  1. از کلمات تاثیرگذار استفاده کنید

کلمات همیشه کار خودشان را می کنند؛ شما اگر از کلماتی استفاده کنید که بسیار تاثیرگذار باشند و نظر کاربران را به خود جلب کنند، می توانید در این کار موفق باشید.این هم  یکی دیگر از نکات مهم در تولید محتوا است.

 

  1. انتخاب تیتر جذاب

اگر تیتری را که انتخاب می کنید جذاب باشد، مخاطب ناخودآگاه جذب محتوا شما خواهد شد. پس در انتخاب تیتر ماهر باشید و از کلمات جادویی مثل، عالی، منحصر به فرد و … استفاده کنید.

 

  1. توجه روی پاراگراف اول

اولین پاراگراف بسیار مهم است؛ زیرا کاربران همیشه اولین پاراگراف را با تمرکز و دقت بیشتری می خوانند. پس یکی دیگر از نکات مهم در تولید محتوا، توجه به تیتر اول است.

 

  1. استفاده از تصاویر جذاب و جدید

کاربران به عکس ها و تصاویر خیلی توجه می کنند، پس بهتر است در محتوا خود از عکس های باکیفیت و جذاب استفاده کنید، تا مخاطب جذب محتوا شما شود. پس باید به نکات مهم در تولید محتوا توجه کنید تا کار شما مفید واقع شود.

 

این 11 نکته فقط تعدادی از نکات مهم در تولید محتوا بودند؛ برای این که به یک محتوا نویس حرفه ای تبدیل شوید، باید کنار دست یک استاد ماهر کار کنید تا از او نکات مهم در تولید محتوا را یاد بگیرید